• بررسی فراوانی عفونت روده ای تا یک ماه بعد از زلزله بم در سال 1382

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 633
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: ایران یک کشور زلزله خیز می باشد، زلزله اخیر بم 90 درصد تخریب و حدود 35000 کشته برجای گذاشت. با توجه به اهمیت عفونت های روده ای بعد از زلزله این مطالعه انجام گرفت.

    مواد و روش کار: این بررسی یک مطالعه توصیفی از نوع descriptive study است که در منطقه زلزله زده بم انجام شد و آمار بیماران مبتلا به عفونت های روده ای از پرونده های مراکز درمانی منطقه، مورد بررسی قرار گرفت.

    نتایج: عفونت های روده ای بعد از عفونت های تنفسی یکی از شایع ترین علل بیماری های عفونی بود. در طی این مطالعه 738 نفر به علت عفونت گوارشی بررسی شدند. بروز عفونت های روده ای 82 نفر به ازای هر دو هزار نفر جمعیت در طی یک ماه بود. 676 نفر از افراد به اسهال آبکی و 62 نفر به اسهال خونی مبتلا شده بودند. هیچ موردی از ابتلا به وبا گزارش نشد.

    بحث: با توجه به این که در مواقع بحران تامین آب و غذای بهداشتی سالم با مشکل مواجه می شود و زمینه برای شیوع عفونت های گوارشی مساعد می گردد. در چنین شرایطی توصیه می شود، جهت تامین آب آشامیدنی سالم و غذای بهداشتی هرچه سریع تر بعد از بحران اقدام شد. و به فکر تهیه آزمایشگاه های سیار تشخیص سریع عفونت های روده ای باشند تا بعد از بحران بتوان اپیدمی بیماری های عفونی را سریعا تشخیص و پیشگیری نمود. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها