• بررسی آسیب های ناشی از مین های خنثی نشده ضد نفر و راه های کاهش آن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 700
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: گروه های متفاوتی در معرض خطر مرگ و آسیب های جسمی ناشی از مین های زمینی قرار دارند. از جمله این افراد کشاورزان، کودکانی که در منطقه خطر زندگی و بازی می کنند و افرادی که برای پاک سازی این مناطق اعزام می شوند را می توان نام برد. آسیب های ناشی از مین ها باعث معلولیت و مراقبت های طولانی مدت و صرف هزینه گزاف جهت بهبودی افراد آسیب دیده می شود.

    روش اجرا: در این مقاله با مروری بر آسیب های ناشی از مین های زمینی در چند کشور جهان با اثرات جبران ناپذیر آن بر انسان هایی که در مناطق خطر زندگی می کنند و در مرزها سکنی گزیده اند، معرفی و راه کارهایی جهت کاهش آسیب های ناشی از انفجار مین های ضد نفر ارایه می گردد.

    نتایج: آمار جهانی نشان می دهد، صدمات ناشی از مین های زمینی ضد نفر هر ماه 800 نفر کشته و هزاران نفر مجروح به همراه دارد که اکثریت مصدومین در مناطق روستایی زندگی می کنند و کمبود امکانات پزشکی آمار مرگ و میر را در این مناطق افزایش می دهد. طبق تحقیقات انجام شده در دنیا 60 تا 70 میلیون مین در 70 کشور جهان وجود دارد که باعث آسیب و مرگ و میر افراد غیر نظامی و نظامی می شود. به خصوص در بعضی از کشورهایی که جدیداً در جریان جنگ های همه جانبه (زمینی، هوایی و دریایی) قرار داشته اند، مین های باقی مانده جان بسیاری از افراد را می گیرد. در کشور ایران نیز در استان های آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، کردستان و کرمانشاه مین های خنثی نشده وجود دارد که جان غیرنظامیان را تهدید می کند. هدف این مقاله مروری، بررسی آسییب های ناشی از مین های ضد نفر می باشد.

    بحث: با توجه به تلفات گسترده ناشی از مین، باید با ارایه راهکارهای مناسب مانند استفاده از ربات ها، کفش مخصوص، آموزش، ایجاد مراکز تحقیقات در این خصوص و بانک اطلاعات، سعی در کاهش آسیب های ناشی از مین های خنثی نشده ضد نفر داشته باشیم. همچنین گامی در جهت موج جهانی جلوگیری از ساخت و کاشت مین های زمینی در مناطق مسکونی برداریم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها