همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تأثیر شکستگی استیلویید اولنا همراه با شکستگی های خارج مفصلی دیستال رادیوس بر حرکات چرخشی مچ

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 848
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه: از آنجا که شکستگی های دیستال رادیوس شایع ترین شکستگی های ارتوپدی می باشند و یکی از عوارض شایع آنها محدودیت حرکتی در چرخش مچ و ساعد است، تعیین عوامل همراه با این محدودیت حرکتی اهمیت دارد. هدف از این مطالعه یافتن عوامل مؤثر بر کاهش حرکت چرخشی مچ دست و ساعد در مواردی است که شکستگی خارج مفصلی دیستال رادیوس همراه با شکستگی استیلویید اولنا باشد.

    مواد و روش ها: در یک بررسی آینده نگر مورد  شاهدی، 47 بیمار (20 مرد و 27 زن) با شکستگی خارج مفصلی دیستال رادیوس از اسفند 84 تا دی 85 مورد بررسی قرار گرفتند. میانگین سنی بیماران 7.32±54 سال (69-44 سال) و مدت زمان پیگیری 6 ماه بود. بیماران در فواصل مشخص پس از درمان معاینه و در پایان دوره پیگیری، حرکات چرخشی مچ و ساعد آنان اندازه گیری شد. نتایج قبل و بعد از عمل مقایسه شدند.

    یافته ها: 23 بیمار در گروه 1 (استیلویید اولنا سالم) و 24 نفر در گروه 2 (استیلویید اولنا شکسته) دوره پیگیری را به پایان رساندند. در این زمان میانگین محدودیت سوپیناسیون مچ و ساعد در گروه 2 (25.44) به طور معنی داری بیشتر از گروه 1 (8.91) بود (p<0.05).

    نتیجه گیری: به نظر می رسد همراهی شکستگی خارج مفصلی دیستال رادیوس با شکستگی استیلویید اولنا حداقل در کوتاه مدت باعث محدودیت حرکت سوپیناسیون در مچ و ساعد می شود، اگرچه به سادگی نمی توان در مورد مکانیسم این پدیده و اهمیت بالینی آن توضیح داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها