همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • استفاده از ثابت کننده خارجی هیبرید الیزاروف در شکستگی دیستال رادیوس

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 651
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه: شکستگی دیستال رادیوس بسیار شایع است. در مورد درمان شکستگی های ناپایدار هنوز در بین جراحان ارتوپد بحث و جدل وجود دارد و اتفاق نظر دیده نمی شود. استفاده از تثبیت خارجی هیبرید (non-bridging hybrid fixation)، یکی از روش های درمانی است که در این مطالعه نتایج آن مورد بررسی قرار گرفت.

    مواد و روش ها: در یک مطالعه توصیفی، در 18 بیمار که با شکستگی ناپایدار دیستال رادیوس بین سال های 1386-1383 به یک مرکز درمانی اصفهان مراجعه کردند، از ثابت کننده خارجی هیبرید الیزار وف به مدت 7 هفته استفاده شد. در محل شکستگی، 5-3 پین ظریف به یک نیم حلقه الیزار وف و در پروگزیمال به شانز پین متصل شده بود. پیگیری بیماران در روز اول، یک هفته، 7 هفته و 6 ماه بعد از جراحی انجام شد.

    یافته ها: در تمام موارد جوش خوردگی مشاهده شد ولی در 90% بیماران (16 مورد) جااندازی آناتومیک به دست آمد. دامنه حرکتی 80% خم شدن مچ دست، 85% بازشدن و 90% سوپیناسیون و پروناسیون نسبت به سمت سالم گزارش شد. هیچ مورد آسیب تاندون اکستانسور، التهاب تا ندون و شل شدن پین ملاحظه نشد. در 5 مورد عفونت سطحی اطراف پین دیده شد که با تجویز آنتی بیوتیک خوراکی به مدت 3 روز برطرف گردید.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد این روش در شکستگی های داخل مفصلی دیستال رادیوس روش بی خطر و مطمئن است که همزمان با تثبیت استخوان اجازه حرکت مفصل را می دهد و مانع خشکی مفصل می گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم