همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بازسازی رباط متقاطع جلویی با گرافت همسترینگ با روش ثابت کردن دوبل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 532
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه: آسیب رباط متقاطع جلویی یکی از شایعترین صدمات مفصل زانو می باشد. گرچه روش های متعددی برای ثابت کردن رباط بازسازی شده در تی بیا معرفی شده ولی ثابت کردن هیبرید گرافت همسترینگ یک روش مقبول و مناسب در بازسازی رباط متقاطع جلویی می باشد. این مطالعه به منظور مقایسه خصوصیات بیومکانیک تثبیت جزء تی بیال گرافت همسترینگ با استفاده از دو روش مختلف ثابت کردن انجام شد.

    مواد و روش ها: در یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی، 22 بیمار با پارگی ایزوله رباط متقاطع جلویی که به روش ثابت کردن دوبل بخش تی بیا تحت بازسازی اولیه قرار گرفته بودند، با 24 بیمار که به روش ثابت کردن منفرد در قسمت تی بیا با پیچ اینترفرانس قابل جذب ثابت شده بودند، قرار گرفتند، مقایسه شدند. برای گرافت جزء فمورال، از اندوباتون استفاده شد. در این روش جدید ما، باقی مانده گرافت همسترینگ بعد از ثابت کردن در کانال تی بیا با پیچ انترفرانس قابل جذب از تونل استخوانی در تی بیا عبور داده شد و ادامه گرافت با نخ اتی باند بخیه شد. در گروه شاهد برای ثابت کردن گرافت در کانال تی بیال فقط از پیچ انترفرانس قابل جذب استفاده شد. سپس بیماران دو گروه در یک پیگیری یک ساله با استفاده از مقیاس درجه بندی «سین سیناتی» (cincinnati knee scale) و دستگاه «kt-2000» ارزیابی و مقایسه شدند.

    یافته ها: میانه امتیاز نشانه ها (symptoms) در گروه مورد 8 و در گروه شاهد 9 بود. با استفاده از ابزار «kt-2000» در گروه مورد، 11 بیمار نتیجه عالی و 11 بیمار نتیجه خوب؛ و گروه شاهد 4 بیمار نتیجه عالی و 20 بیمار نتیجه خوب داشتند (p=0.01).

    نتیجه گیری: در بازسازی رباط متقاطع جلویی با استفاده از گرافت هامسترینگ، ثابت کردن قسمت تی بیای گرافت به صورت دوبل در مقایسه با ثابت کردن جزء تی بیا با پیچ، از نظر علایم ناراحت کننده و همچنین براساس ارزیابی با سیستم «kt-2000» نتایج بهتری نشان می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها