همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • شکستگی پروگزیمال تی بیا: مقایسه بین ثابت کردن با پلاک lcp و پلاک « tباترس»

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 701
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     
    مقدمه: شکستگی های پروگزیمال تی بیا غالبا شکستگی های پیچیده هستند و عوارض زیادی دارند. هدف از این تحقیق، بررسی استفاده از سیستم پلاک گذاری با پلاک «قفل شونده» (lcp) در تثبیت داخلی شکستگی های پروگزیمال ساق و مقایسه آن با روش پلاک «t باترس» (t-buttress) است.
     

    موارد و روش ها: مطالعه به روش مورد-شاهدی و آینده نگر انجام شد. از 62 بیمار (51 مرد و 11 زن) که با شکستگی پروگزیمال ساق به مرکز ترومای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه نمودند، 35 بیمار با پلاک 27 ,t بیمار با پلاک «قفل شونده» تحت عمل جراحی تثبیت داخلی قرار گرفتند. بیماران به مدت زمان میانگین 24 ماه (36-18 ماه) تحت پیگیری کلینیکی و پرتونگاری قرار گرفتند.

    یافته ها: در گروه 3 ,lcp مورد محدودیت حرکت در زانو، 1 مورد بدجوش خوردگی و 1 مورد عفونت دیده شد و همگی جوش خوردند. در گروه پلاک 4 ,t مورد محدودیت حرکت زانو، 6 مورد «بدجوش خوردن»،2  مورد جوش نخوردن و 4 مورد عفونت مشاهده شد. بنابراین محدودیت حرکت مفصل زانو در هر دو حالت وجود داشت، لیکن عفونت و بدجوش خوردن در ثابت کردن با پلاک t شایع تر بود.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد در شکستگی های پروگزیمال ساق، ثابت کردن به روش پلاک گذاری  lcp نسبت به پلاک t، محکم تر و با آسیب کمتر بافت استخوانی همراه است؛ و عوارض بعد از عمل در این بیماران کمتر از بیماران عمل شده با پلاک t می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها