همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 849
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     
    پیش زمینه: در اسکولیوز مادرزادی شیوع بالایی از ضایعات پنهان ستون فقرات و سایر اندام ها گزارش شده است. هدف از این مطالعه بررسی شیوع ناهنجاری های همراه در این گروه از بیماران در یک مرکز درمانی در تهران بود.
     

    مواد و روش ها: در 381 بیمار مبتلا به اسکولیوز مادرزادی، ضایعات نخاعی با استفاده از ام آر آی و میلوگرافی، ضایعات کلیوی با سونوگرافی و ivp و مشکلات قلبی با به کارگیری اکوکاردیوگرافی ارزیابی و بررسی گردید.

    یافته ها: در 198 بیمار بررسی نخاع انجام شد و در 83 مورد (21%) ضایعه و ناهنجاری در نخاع مشهود بود که از این تعداد فقط 26 بیمار در معاینه مشکلات عصبی داشتند. شایع ترین ناهنجاری در کورد «تترد» در 38 بیمار diastematomyelia ,(45.8%) در 37 بیمار بود. در155  بیمار ناهنجاری در سایر اندام های بدن مشاهده شد که در 121 مورد با معاینه بالینی و 34 مورد با بررسی های پاراکلنیک مشخص گردید .شیوع ناهنجاری در دستگاه ادراری 8.4% و شیوع مشکلات قلبی 2.6% بوده و شایع ترین مکان آنومالی در بدن قسمت تنه (22.5%) بوده است.

    نتیجه گیری: ناهنجاری های همراه با اسکولیوز مادرزادی، غیر از نخاع و ستون فقرات، در سایر قسمت های بدن نیز شایع می باشند. ضایعات نخاعی اکثراً فاقد علامت بالینی می باشند. ناهنجاری های کلیوی و قلبی شیوع ناچیزی دارند و در موارد وجود علایم بالینی و نیاز عمل جراحی ارزیابی دقیق الزامی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها