• بررسی سیستم اطلاعات بیمارستانی بیمارستان آموزشی و درمانی کودکان بندرعباس از دیدگاه کاربران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 442
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: مؤثرترین شیوه جمع آوری، ذخیره سازی، تبادل و ارائه مقادیر زیاد اطلاعات به نحوی که نیازهای مصرف کنندگان را مرتفع نماید، استفاده از کامپیوتر است. سیستم جامع اطلاعات بیمارستانی موجب برآورده ساختن نیازهای اطلاعاتی، عملیاتی و کنترل بیمارستان در عملیات روزمره و همچنین تسریع و تسهیل در برنامه ریزی، بودجه بندی و تصمیم گیری های مدیریت گردیده است. در این پژوهش دیدگاه کاربران در مورد هفت معیار مدنظر iso9241.10 برای his بررسی شده است.

    روش کار: مطالعه توصیفی مقطعی بوده و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 95 نفر از کاربران بیمارستان کودکان شهر بندرعباس را انتخاب و گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه انجام شد. تحلیل داده ها با استفاده از شاخص های توصیفی و آزمون کای اسکوئر، توسط نرم افزار spss صورت گرفت.

    نتایج: از جامعه مورد پژوهش 69 نفر (72.7%) با معیار مناسب بودن برای انجام وظایف، 56 نفر (58.9%) با معیار خود توصیفی کنندگی، 73 نفر (76.9%) با معیار قابل کنترل بودن، 70 نفر (73.7%) با معیار سازگاری با انتظارات کاربران، 51 نفر (53.7%) با معیار تحمل خطا، 63 نفر (66.3%) با معیار مناسب بودن برای خصوص یسازی، 56 نفر (58.9%) با معیار مناسب بودن برای آموزش سیستم اطلاعات بیمارستانی موافق تا کاملا موافق بوده اند.

    نتیجه گیری: یافته ها بیانگر این است که معیارهای سیستم اطلاعات بیمارستانی از نظر کاربران در حد نسبتاً مطلوب پیاده شده است. برای رسیدن به حالت کاملاً مطلوب رعایت و اجرای فازهایی که در توسعه یک سیستم اطلاعاتی مطلوب موثر است، بایستی مدنظر قرار گیرد. بنابراین لازم است سیستم اطلاعات بیمارستانی مورد بازنگری و تجدیدنظر قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها