• آگاهی علمی و آمادگی تجهیزاتی دندان پزشکان شهر اصفهان در خصوص اورژانس های پزشکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 518
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: استرس و کار دندان پزشکی و وجود مشکلات پزشکی در بیماران می توانند باعث بروز اورژانس های پزشکی در مطب دندان پزشکی شود. اداره این فوریت ها بستگی به میزان اطلاعات و تجهیزات در دسترس دندان پزشک دارد. هدف این مطالعه، تعیین میزان آگاهی و آمادگی تجهیزاتی دندان پزشکان شهر اصفهان در خصوص اورژانس های پزشکی است.

    روش ها: در مطالعه ای توصیفی که در سال 1384 انجام شد، تعداد 150 نفر از دندان پزشکان شهر اصفهان بطور تصادفی نظام دار انتخاب شدند و با پرسشنامه ای روا و پایا که حاوی 10 سؤال چهار گزینه ای در خصوص اورژانس های پزشکی، لیست هشت دارو و پنج وسیله اورژانسی بود با مراجعه حضوری، مورد پرسش قرار گرفتند. اطلاعات با استفاده از نرم افزار spss با آمار توصیفی به صورت میانگین، توزیع فراوانی آزمون t و آزمون های همبستگی تجزیه و تحلیل شدند.

    نتایج: از 139 نفر 74.8 درصد مرد و بقیه زن بودند. متوسط نمره افراد 5.42 از نمره 10 بود که تفاوت معنی داری بین زن و مرد مشاهده نشد. متوسط وجود دارو از هشت داروی سؤال شده، 5.28 و متوسط وجود تجهیزات اورژانسی از پنج وسیله مورد سؤال 0.74 بود.

    نتیجه گیری: اطلاعات علمی دندان پزشکان متوسط و دارو و تجهیزات در دسترس آنها کم بود، بنابراین، اداره صحیح اورژانس های پزشکی توسط دندان پزشکان مشکل ساز است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها