• دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 507
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: اغلب مطالعات پیشین به بررسی عوامل مؤثر بر فراگیری دوره آموزش پرداخته اند و دستاوردهای دوره آموزش پرستاری کمتر بررسی شده است. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد.

    روش ها: در این مطالعه توصیفی در سال 1382، 74 نفر دانشجوی ترم هشت دوره کارشناسی و 33 نفر مربی پرستاری با روش، سرشماری انتخاب شدند. پرسشنامه پژوهشگر ساخته با مقیاس پنج نقطه ای لیکرت که 96 سؤال را در حیطه های ارائه خدمات به بیمار، مراقبت از بیمار، تأمین امنیت بیمار، توانمندی های مدیریتی، ارتقای کیفیت مراقبت و آموزش به بیمار شامل می شد، بطور خودایفا بین نمونه ها توزیع و سپس کلیه پرسشنامه ها جمع آوری شد. داده ها با نرم افزار spss به صورت توزیع فراوانی و با آزمون مجذور کای تحلیل گردید.

    نتایج: از دیدگاه دانشجویان و مربیان، توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه، در هر شش بعد رضایت بخش نبود. با استفاده از آزمو ن مجذور کای در ابعاد ارایه خدمات به بیمار، مراقبت از بیمار، توانمندی های مدیریتی، ارتقای کیفیت مراقبت و آموزش به بیمار، بین نقطه نظرات دو گروه اختلاف معنی دار آماری مشاهده شد.

    نتیجه گیری: توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حد مطلوب نبود که می تواند ناشی از فقدان محیط حمایتی و انگیزشی، نظارت، سرپرستی و مکانیزم های مدیریتی باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها