• نگرش مدیران گروه، اعضای هیأت علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به روش آموزش مداوم از طریق اینترنت: بررسی برخی عوامل مرتبط

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 470
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: علی رغم توسعه آموزش از طریق اینترنت در بسیاری از کشورهای دنیا، در کشور ما اقدام نظام یافته ای برای راه اندازی این دوره ها صورت نگرفته است. هدف این تحقیق، تعیین نگرش دست اندرکاران این دوره ها و عوامل مؤثر بر آن است.

    روش ها: از میان عوامل، وجود امکانات سخت افزاری، آموزش های رایانه ای و اینترنتی و دسترسی به اینترنت و رابطه آن با نگرش مدیران گروه، اعضای هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پزشکان عمومی شرکت کننده در دوره های آموزش مداوم به روش پیمایشی با 254 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها دو پرسش نامه نگرش سنجش محتوی 28 سؤال با مقیاس 5 گزینه ای لیکرت و پرسشنامه حاوی اطلاعات فردی بود که با شاخص های آماری فراوانی و مجذور کای تحلیل شدند.

    نتایج: در مجموع سه گروه، رابطه ای بین در اختیار داشتن امکانات و برخورداری از آموزش با نگرش وجود نداشت ولی رابطه معنی داری بین دسترسی به اینترنت و نگرش بود.

    نتیجه گیری: اگرچه در مجموع نگرش مثبت به دوره ها وجود دارد ولی با توجه به پایین بودن میانگین های سه گروه، مهم ترین پیشنهاد این تحقیق، تلاش برای بهبود نگرش از طریق آموزش و اطلاع رسانی در مورد فوائد این دوره ها و فراهم نمودن امکانات مناسب برای دسترسی بیشتر به اینترنت و تحقیق پیرامون دیگر عوامل مؤثر بر نگرش منابع انسانی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها