• تأثیر راند بالینی بر بیماران بخش های داخلی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: دیدگاه تیم مراقبت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 758
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: راند بالینی به عنوان یکی از روش های آموزش بالینی، می تواند سبب بروز احساس نامطلوب در بیماران شود و تیم درمانی می توانند این مشکلات را گزارش نمایند. هدف از این مطالعه، تعیین تأثیر راندهای بالینی بر بیمار از دیدگاه تیم ارائه دهنده خدمات درمانی است.

    روش ها: این مطالعه توصیفی - مقطعی در سال 1385 بر روی 150 نفر از کادر درمانی و تیم مراقبت، شامل کارآموزان، کارورزان و پرستاران بخش های داخلی بیمارستان های آموزشی اصفهان که به صورت آسان انتخاب شده بودند انجام گرفت .پرسشنامه ای که شامل مشخصات دموگرافیک و نظرات تیم مراقبتی در مورد شیوه برگزاری راند، سیاهه اتفاقات تجربه شده توسط بیمار، و نظرات کادر درمانی در مورد احساس بیماران به روند راند بالینی بود، به صورت خودایفا توزیع شد. داده ها با نرم افزار spss به صورت توزیع فراوانی پاسخ ها، میانگین و انحراف استاندارد تجزیه و تحلیل و مقایسه ها با anova  انجام شد.

    نتایج: تیم درمانی معتقد بودند که بیشترین رضایت بیماران از انجام اعمال توسط کارورز و دستیار، دقت و پیگیری در کارهای درمانی، نتیجه کلی بستری، و طول مدت ویزیت بود. کمترین رضایت بیماران از تعداد افراد معاینه کننده، طول مدت تماس بیمار با پزشک اصلی، توضیح در مورد بیماری و نظرخواهی از بیمار در تصمیمات طبی بود.

    نتیجه گیری: به نظر تیم مراقبتی، نحوه فعلی انجام راند بالینی می تواند سبب بروز نارضایتی در بیماران شود و آثار نامطلوبی داشته باشد. بازنگری و اصلاح روند کنونی راند بالینی می تواند این فرآیند را بهبود بخشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها