• کتابچه گزارش روزانه (logbook) کارورزان بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) چگونه تکمیل شده است؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 627
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: از پیش تعیین نمودن اهداف آموزشی عملی و قرار دادن دانشجویان در برابر فرصت های یکسان آموزشی و منطبق با اهداف، از طریق کتابچه گزارش روزانه (logbook) برای کارورزان به عنوان بخشی از نمره ارزیابی نهایی آنان است. بررسی چگونگی تکمیل بخش های مختلف کتابچه گزارش روزانه توسط کارورزان بخش اورژانس هدف این مطالعه بود.

    روش ها: این مطالعه به صورت توصیفی- مقطعی گذشته نگر بر روی کلیه کتابچه های گزارش روزانه کارورزان بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، در فاصله زمانی فروردین 1385 تا اردیبهشت 1386 انجام گرفت. داده های آن توسط نرم افزار spss و آمارهای توصیفی به صورت فراوانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    نتایج: در مجموع، 388 کتابچه گزارش روزانه کارورزی، مربوط به 221 (56.96 درصد) کارورز مرد و 167 نفر (46.04 درصد) کارورز زن بررسی شد. با در نظر گرفتن تمامی فعالیت های مورد نظر، 75.98 درصد از کارورزان حداقل یک بار، 49.36 درصد از کارورزان یک بار کمتر از تعداد مورد نظر و 32.25 درصد بطور کامل هر یک از فعالیت های مورد نظر بخش را انجام داده، یا مشارکت داشته و یا آن را مشاهده کرده اند.

    نتیجه گیری: با بکار بستن کتابچه گزارش روزانه در بخش اورژانس می توان کارورزان را در انجام فعالیت های مورد نظر بخش هدایت نمود ولی استفاده مؤثر از کتابچه گزارش روزانه، نیازمند آشنایی بیشتر کارورزان با این ابزار و اعمال نظارت بیشتر بر نحوه تکمیل آن می باشد. کتابچه گزارش روزانه فعلی نیازمند اعمال تغییراتی است. به منظور یک نواخت نمودن آموزش در کل دوره کارورزی و پوشش تمامی اهداف آموزشی عملی در آن، طراحی کتابچه گزارش روزانه جامعی برای کل دوره کارورزی پیشنهاد می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها