• بررسی ایمنوهیستوشیمیایی بیان mib-1 در فولیکول دندانی و کیست دنتی ژروس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 459
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: با توجه به قابلیت ایجاد تغییرات نئوپلاستیک و قدرت تکثیر بیشتر و عود بالاتر بعد از بازگشت کیست دنتی ژروس نسبت به فولیکول دندانی هدف از این مطالعه، بررسی ایمنوهیستوشیمیایی بیان mib-1 در فولیکول دندانی و کیست دنتی ژروس بود.

    مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی برش های تهیه شده از بلوک های پارافینه 12 مورد کیست دنتی ژروس و 12 مورد فولیکول دندانی با استفاده از روش ایمونوهیستوشیمی با آنتی بادی mib-1 رنگ آمیزی شد. برای هر لام بر اساس درجه بندی hscore، درجه ای از شدت رنگ پذیری سلول های اپی تلیالی رنگ گرفته در نظر گرفته شد. سپس مجموع این دو به عنوان score نهایی بیان شد. نتایج با استفاده از آزمون mann-whitney، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    یافته ها: بیان mib-1 در کیست دنتی ژروس بیشتر از فولیکول دندانی بود (p<0.001). این اختلاف در ارتباط با درصد سلول های اپی تلیالی رنگ گرفته با mib-1 معنی دار به دست آمد (p=0.001) و میزان آن در کیست دنتی ژروس بیشتر از فولیکول دندانی بود.

    نتیجه گیری: بیان mib-1 در کیست دنتی ژروس از فولیکول دندانی بود که به نظر می رسد این تفاوت را بتوان به قابلیت ایجاد تغییرات نئوپلاستیک و قدرت تکثیر بیشتر در جدار کیست دنتی ژروس و رفتار بالینی متفاوت آن نسبت به فولیکول دندانی نسبت داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها