• مقایسه آزمایشگاهی اثرات ضدمیکروبی پرسیکا و کلرهگزیدین با هیپوکلریت سدیم بر انتروکوکوس فکالیس و کاندیدا آلبیکنس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 645
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: در استفاده بالینی از مواد ضدمیکروبی، ماده ای که سمیت کمتر و کارایی بیشتری دارد مطلوب تر است. هدف ما در این مطالعه مقایسه آزمایشگاهی اثرات ضدمیکروبی پرسیکا و کلرهگزیدین با هیپوکلریت سدیم بر میکروارگانیسم های انتروکوکوس فکالیس و کاندیدا آلبیکنس بود.

    مواد و روش ها: در این مطالعه تجربی- آزمایشگاهی 92 نمونه از میکروارگانیسم های مورد مطالعه بر اساس روش کربی بائر بر روی محیط مولر هینتون آگار کشت سطحی داده شدند. دیسک های کاغذی را با غلظت های پرسیکای خالص و 50%، کلرهگزیدین 0.2% و 0.1% و هیپوکلریت سدیم 1% آغشته نموده و روی محیط کشت قرار دادیم. 48 ساعت پس از کشت، قطر هاله عدم رشد بر حسب میلی متر اندازه گیری شد. توسط نرم افزار spss و به وسیله آزمون های آماری من ویتنی و کرووسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

    یافته ها: از نظر آماری غلظت به کار رفته از هیپوکلریت سدیم نسبت به غلظت های به کار رفته از کلرهگزیدین و پرسیکا به طور معنی داری در مهار رشد میکروارگانیسم های مورد مطالعه موثرتر بود (p=0.000).

    نتیجه گیری: در این مطالعه میکروارگانیسم های مورد مطالعه نسبت به هیپوکلریت سدیم بسیار حساس بودند. با کاهش غلظت کلرهگزیدین از حساسیت میکروارگانیسم ها کاسته شد. در مورد پرسیکا حساسیت وجود نداشت. به طور کلی غلظت های مورد مطالعه در مقایسه با هیپوکلریت سدیم اثر ضعیف تری داشتند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها