• بررسی فراوانی اختلالات روانپزشکی در بیماران مبتلا به سندرم درد ناشی از اختلال عملکرد عضلات جونده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 701
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: یکی از مهم ترین علل ایجاد سندرم درد ناشی از اختلال عملکرد عضلات جونده و تاندون آنها اختلاف روانی است که افزایش تونوس عضلات و دردهای عضلانی را به همراه دارد. هدف از این مطالعه بررسی فراوانی انواع اختلالات روانی در بیماران مبتلا به سندرم درد ناشی از اختلال عملکرد عضلات جونده و تاندون آنها بود.

    مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی بیماران مبتلا به سندرم درد ناشی از اختلال عملکرد عضلات و تاندونها (mpds) مراجعه کننده به بخش بیماری های دهان دانشکده دندانپزشکی مشهد (مهر 82 تا آذر 83) انجام شد. کلیه بیماران توسط یک نفر متخصص روانپزشک، معاینه و وجود یا عدم وجود اختلال روانی و نوع این اختلال روانی بوسیله معیار dsm-iv-ir مورد بررسی قرار گرفت. سپس داده ها توسط آزمون chi-square و آنالیز واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

    یافته ها: 57 بیمار معاینه شدند. حداقل یک نوع اختلال روانپزشکی در صددرصد بیماران مبتلا به mpds مشاهده شد. 93.1% بیماران اختلالات اضطرابی داشتند.

    نتیجه گیری: با توجه به وجود اختلال روانپزشکی در صددرصد بیماران دچار mpds بایستی جهت درمان این بیماران بهبود وضعیت روحی و روانی آنان مدنظر قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها