• جداسازی لژیونلا پنوموفیلا از نمونه های محیطی و سیستم های آب لوله کشی و بررسی تأثیر ایمنی زایی سلول کامل کشته شده آن در موش

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 820
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: لژیونلا پنوموفیلا، عامل پنومونی در انسان می باشد. هدف از این مطالعه جداسازی لژیونلا پنوموفیلا از آب های راکد، میادین شهری، کولرهای آبی و شیرهای آب لوله کشی و بررسی ایمنی زایی سلول کامل کشته شده این باکتری در موش است.

    روش بررسی: نمونه ها ابتدا تغلیظ، سپس روی محیط کشت انتخابی (gvpc) کشت داده شدند. پس از تأیید لژیونلا پنوموفیلا، برای تهیه سلول کامل کشته شده، بیوماس باکتری با استفاده از فرمالین 0.5% برای 24 ساعت فیکس شد. چهار گروه موش ماده نوع balb/c (هر گروه شامل 15 موش) انتخاب شد. به دو گروه از موش ها سه دوز به میزان 4×108 cfu از سلول کامل کشته شده به فواصل دو هفته ای به صورت داخل صفاقی و به دو گروه دیگر به عنوان شاهد فقط محلول سالین تزریق شد. پس از دو هفته از آخرین تزریق به یک گروه واکسینه شده و شاهد دوز کشنده لژیونلا پنوموفیلا تزریق شد و 6 هفته پس از آخرین واکسیناسیون چلنج برای دو گروه دیگر نیز انجام شد.

    یافته ها: از 120 نمونه گرفته شده 25 نمونه آلوده به لژیونلا پنوموفیلا بودند. نتایج چلنج نشان داد که تأثیر ایمنی زایی سلول کامل کشته شده دو هفته پس از آخرین واکسیناسیون 93.33% و بعد از شش هفته 86.66% بوده است.

    نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که آب های راکد دارای بیشترین آلودگی به این باکتری بودند. همچنین سلول کامل کشته شده آن یک کاندید مناسب برای مطالعات بیشتر روی واکسن لژیونلا پنوموفیلا می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها