• بررسی میزان بروز ترومبوز وریدی مغز و برخی عوامل مرتبط با آن در شهر کرمانشاه در سال 89-88

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 676
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: ترومبوز وریدهای مغزی  (cvt) یک اختلال نادر می باشد. بروز cvt در کشورهای در حال توسعه کاملاً مشخص نیست. این مطالعه با هدف بررسی میزان بروز موارد ترومبوز وریدی مغز، علائم و برخی عوامل مستعدکننده آن در شهر کرمانشاه انجام گردید.

    روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی و حجم نمونه 21 مورد بود. در این مطالعه موارد ترومبوز مغزی تشخیص داده شده بر اساس سکانس های t1, t2, flair mri و تایید شده بوسیله استاندارد طلایی mr ونوگرافی در طول مدت 12 ماه وارد مطالعه شدند. داده های بدست آمده وارد نرم افزار آماری spss شد و با استفاده از آمار توصیفی، فراوانی داده ها محاسبه شد.

    یافته ها: در این مطالعه 21 بیمار شامل 3 مرد (14.3%) و 18 زن (85.7) با میانگین سنی 10.13±36.00 سال مورد بررسی قرار گرفتند که جمعاً دارای 55 مورد ترومبوز بودند. بیشترین علامت بالینی، عامل مستعد کننده، اختلال همراه، سینوس درگیر به ترتیب شامل سردرد (95.2%)، مصرف (52.4%) ocp، انفارکت (47.6%) و سینوس ساژیتال فوقانی 71.4% بود.

    نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که بروز ترومبوز وریدی مغز در شهر کرمانشاه نسبت به آمار ذکر شده در سایر مطالعات از میزان نسبتاً بالاتری برخوردار است، لذا انجام مطالعات آتی جهت بررسی بیشتر عوامل مؤثر در بروز این بیماری توصیه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها