• معرفی یک بیمار مبتلا به بروسلوزیس از بیمارستان توحید سنندج آقای 47 ساله با ترشحات چرکی از ناحیه باتوک راست

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 463
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: بیماری بروسلوزیس یکی از شایع ترین بیماری های عفونی باکتریال مشترک بین انسان و دام است. تظاهرات بیماری بسیار متنوع است که در پزشکی تحت عنوان بیماری هزار چهره نامگذاری شده است و بجز سل و سیفلیس هیچ بیماری دیگری به اندازه بروسلوزیس تنوع علائم ندارد. عامل بیماری کوکوباسیل گرم منفی که در انسان و حیوان ایجاد بیماری می کند. علائم شایع به صورت درگیری سیستم اسکلتی عضلانی و علائم سیستمیک غیراختصاصی و درگیری پوستی و ریوی و قلبی عروقی و در ایران به صورت درگیری سیستم تناسلی در آقایان است.

    معرفی بیمار: بیمار آقای 47 ساله که بدلیل ترشحات چرکی فراوان در ناحیه گلوتئال راست مراجعه کرده بود که با تشخیص اولیه آبسه موضعی، پس از بررسی های تشخیص اولیه با توجه به آندمیک بودن منطقه در زمینه بروسلوز، جهت بیمار تست 2me ,wright درخواست شد که مثبت بود. بیمار تحت درمان بروسلوز قرار گرفت که پاسخ به درمان مناسب و بیمار با حال عمومی مناسب ترخیص شد. و در پیگیری بعدی نیز علائم بیمار برطرف شده بود.

    نتیجه گیری: با توجه به اینکه بیماری در ایران بسیار شایع است باید انتظار بروز علائم کاملا غیراختصاصی را داشته باشیم. بیمار موردنظر با توجه به علائم و تشخیص نهایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها