• بررسی یافته های ام.آر.آی کمری از نظر فتق بین مهره ای، خصوصیات دموگرافیک و علایم بالینی مراجعین به مرکز ام.آر.آی کردستان در 6 ماهه اول سال 1385

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 405
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: کمردرد (low back pain) و رادیکولوپاتی کمری از شایع ترین علل مراجعه بیماران خصوصا در گروه سنی 20 تا 50 سال به کلینیک ها علل مراجعه بیماران خصوصا در گروه سنی 20 تا 50 سال به کلینیک ها بوده و هرنی دیسک بین مهره ای از مهم ترین و شایع ترین علل مربوط به lbp می باشد، که با انجام ام.آر.آی بخوبی قابل بررسی است. از آنجایی که شیوع هرنی دیسکال در نقاط مختلف از الگوی خاص همان منطقه به لحاظ فرهنگی، شغل غالب و سبک زندگی پیروی می کند، لذا شناخت شیوع موارد تشخیصی قطعی آن در دوره های خاص زمانی می تواند اطلاعات ارزشمندی را ارائه داده و از جهت انجام دستورالعمل ها و توصیه های سلامت نقش مفیدی را ایفا نماید.

    روش بررسی: این مطالعه مشاهده ای از نوع مقطعی است و جامعه آماری آن شامل کلیه مراجعین به مرکز ام.آر.آی کردستان جهت انجام ام.آر.آی کمری (بدون تزریق) در مدت زمان 6 ماهه اول سال 1385 می باشد. در این مطالعه با روش سرشماری کلیه مراجعین پس از انجام ام.آر.آی کمری بدون تزریق، یافته های ام.آر.آی توسط متخصص دوره دیده، بررسی شده و بر اساس علایم رادیوگرافیک، وجود هرنی در محل هر دیسک بین مهره ای و شد آن گزارش گردید. سوالاتی نیز شامل اطلاعات دموگرافیک، شکایت اصلی بیمار و علایم همراه و مدت زمان وجود علایم پرسیده شده و در برگه های مربوطه ثبت شد. اطلاعات مربوطه پس از کدبندی وارد محیط spss شده و تجزیه و تحلیل گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها