• بیماری هوچکین با تظاهر سندرم لوب میانی ریه راست

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 676
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمین و هدف: بیماری هوچکین یک نوع بدخیمی در سیستم لنفاوی است که با علائم گوناگون تظاهر می کند. مواردی که تا بحال بعنوان تظاهرات اولیه غیرمعمول هوچکین گزارش گردیده است شامل تحت فشار قرار گرفتن طناب عصبی، آتروفی موضعی عروقی، پوئیلودرماتوس، انفادم یک طرفه در اندام تحتانی، اسکلریت و اپی اسکلریت نودولار مولتی فوکال و آنمی همولیتیک و ترومبوسیتوپنی ایمیون، کراتوکنژنکتیویت گرانولوماتوز، هوچکین در زیر دیافراگم هستند که در همه اینها گرفتاری اولیه در محلی غیر از مدیاستن بوده است.

    معرفی بیمار: در بیمار مورد نظر بیماری هوچکین با سندرم لوب میانی ریه راست تظاهر نموده است که بر اساس رادیوگرافی و سی تی اسکن انجام شده فقط لوب میانی درگیر شده و حتی هیچگونه لنفادنوپاتی ناف ریه و داخل مدیاستن نیز گزارش نگردید. در بیوپسی سوزنی زیر کنترل توموگرافی کامپیوتری از نظر پاتولوژی و ایمنوهیستوکمیستری هوچکین گزارش گردید و به شیمی درمانی هوچکین نیز پاسخ مناسبی داده شد و بیمار قطع درمان گردید.

    نتیجه گیری: تظاهر تی پیک فرم ریوی بیماری هوچکین اغلب بصورت انفادنوپاتی های ناف ریه یا لنفادنوپاتی های مدیاستن است. تاکنون فقط 100 مورد هوچکین ریوی اولیه بدون ادنوپاتی یا بیماری منتشر گزارش شده است و بیمار مورد نظر ما نیز فرم غیر معمول از بیماری هوچکین ریوی بوده است. بنابراین توصیه می شود در تشخیص بیماری هوچکین به موارد غیرمعمول هوچکین نیز دقت گردد تا با تشخیص زودرس از پیشرفت بیماری جلوگیری بعمل آید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها