• بررسی تاثیر افزودن رمی فنتانیل به پروپوفل در القاء بیهوشی در الکتروشوک درمانی (ect) به روی طول مدت تشنج، تغییرات همودینامیک و زمان ریکاوری از بیهوشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 441
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: جهت انجام سالم الکتروشوک درمانی (ect)، بیماران تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند. نوع هوشبر مصرفی جهت القاء ببیهوشی در ect می تواند بر روی طول مدت تشنج، تغییرات همودینامیک و زمان ریکاوری از بیهوشی تاثیر بگذارد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر افزودن رمی فنتانیل به پروپوفل در القاء بیهوشی در ect به روی طول مدت تشنج، تغییرات همودینامیک و سرعت ریکاوری از بیهوشی انجام شد.

    روش بررسی: بیست بیمار asa, i, ii مراجعه کننده به بخش روانپزشکی کاندید ect به صورت تصادفی در دو نوبت درمان ect متوالی به صورت بینابینی رمی فنتانیل-پروپوفل دریافت کردند. ect با الکترود دوطرفه بعد از تزریق آتروپین (0.5 mg)، رمی فنتانیل 50 میکروگرم (گروه مطالعه) یا سالین 3 سی سی (گروه کنترول) و پروپوفل (1 mg/kg، ساکسنیل کولین (0.5 mg.kg) و به دنبال آن تهویه کمکی با ماسک و اکسیژن 100% انجام شد. انجام شد. فشار خون سیستولیک، دیاستولیک و تعداد ضربان قلب قبل از القاء بیهوشی و در دقایق 1، 5 و 10 بعد از اتمام بیهوشی اندازه گیری و ثبت شدند. همچنین طول مدت تشنج، زمان بازکردن چشم ها به پیشنهاد، زمان نشستن بیماران بدون کمک و زمان راه رفتن به میزان 10 متر بدون کمک در بیماران اندازه گیری و ثبت شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss و با استفاده از تست های anova ,t test آنالیز شدند. p<0.05 از لحاظ آماری معنی دار تلقی شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها