• بررسی تاثیر مهارت حل مساله بر اضطراب اجتماعی نوجوانان فاقد سرپرستی موثر مقیم مراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان کردستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 523
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: اضطراب اجتماعی پدیده ای نسبتا رایج در دوران اولیه نوجوانی است. پژوهش هایی که انجام شده، نشان داده است، نزدیک به 1 درصد از کودکان و نوجوانان در جهان به شکل بیمار گونه ای از آن رنج می برند. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر مهارت حل مساله بر اضطراب اجتماعی نوجوانان فاقد سرپرستی موثر مراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان کردستان انجام شده است.

    روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه تجربی است که به صورت قبل و بعد از آموزش و مقایسه گروه مداخله و کنترل انجام شده است. قبل از شروع مطالعه اضطراب اجتماعی گروه های مورد مطالعه که واجد معیارهای پذیرش و حذف نمونه بودند با استفاده از پرسشنامه اضطراب اجتماعی لایبوویتز مورد سنجش قرار گرفتند. مواردی که نمره بالای 55 از این پرسشنامه را کسب نمودند 36 نفر بودند که به طور تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل قرار داده شدند. سپس 2 نفر از گروه کنترل انصراف دادند که نهایتا در گروه مداخله 18 نفر و در گروه کنترل 16 نفر قرار گرفتند. گروه مداخله به مدت 12 جلسه 45 دقیقه ای تحت آموزش مهارت حل مساله قرار گرفتند و سپس اضطراب اجتماعی هر دو گروه با پرسشنامه اضطراب اجتماعی لایبوویتز سنجیده شد. داده ها با استفاده از آزمون های t مستقل و t زوج توسط نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها