اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • محافظت نخاع در مقابل آسیب ایسکمی– ری پرفیوژن توسط تجویز حاد استرادیول در خرگوش های نر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 582
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: اختلال عملکرد نورولوژیک نظیر پاراپلژی از عوارض ناتوان کننده متعاقب جراحی های آنوریسم آئورت توراکوابدومینال خصوصا با علت ایسکمی - ری پرفیوژن می باشد. علیرغم مطالعات بسیاری در ارتباط با اثرات نوروپروتکتیو استرادیول، کارائی حفاظتی این عامل علیه ایسکمی - ری پرفیوژن نخاعی و نیز مکانیزم های دخیل در آن، هنوز مورد تحقیق و مطالعه قرار نگرفته است.

    روش ها: دو گروه، هر کدام شامل 10 خرگوش سفید نیوزلندی نر مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه کنترل روغن کنجد (حلال) و گروه دیگر (درمان) 17 -بتا استرادیول با دوز 1 میلی گرم بر کیلوگرم که در روغن کنجد حل شده بود، 30 دقیقه قبل از بستن آئورت شکمی دریافت کردند. همچنین یک گروه شم (n=5) تحت شرایط کاملاً یکسان با دو گروه نامبرده به استثنای دریافت دارو و حلال و نیز بستن رگ، در نظر گرفته شد. پس از 48 ساعت خونرسانی مجدد با بررسی های نورولوژیک، هیستوپاتولوژیک و وسترن بلات به مطالعه کارائی استرادیول در تخفیف پاتولوژی القاء شده توسط ایسکمی– ری پرفیوژن نخاعی پرداختیم.

    یافته ها: نتایج این مطالعه نشان دادند که تجویز استرادیول 30 دقیقه قبل از القای ایسکمی نخاعی در خرگوش های نر، سبب بهبود عملکرد نورولوژیک در آنها شده و از روند پیشرونده اختلالات عملکرد نورولوژیک در عرض 48 ساعت مطالعه جلوگیری می نماید. نتایج هیستوپاتولوژیک نزدیک به نرمال بخش کمری نخاع این حیوانات، سبب تایید بیشتر اثرات نوروپروتکتیو استرادیول گشت. استرادیول همچنین، موجب کاهش سطح پروتئینcaspase-3 ,hsp70 فعال، در بافت نخاع و در شرایط ایسکمی شد.

    نتیجه گیری: بنا بر نتایج این تحقیق، استرادیول را می توان به عنوان یک کاندیدای بالقوه جهت محافظت علیه فلج القاء شده توسط آسیب ایسکمی - ری پرفیوژن نخاعی ناشی از جراحی های آنوریسم آئورت توراکوابدومینال، لحاظ نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها