اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • اثر محافظت عصبی عصاره هیدرو الکلی سیاه دانه در مرگ سلولی القاء شده توسط محرومیت از سرم/گلوکز در سلول pc12

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 689
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: مرگ سلولی به علت محرومیت سرم/گلوکز در سلول pc12 مدل مناسبی جهت بررسی ایسکمی مغزی و بیماری های نورودژنراتیو می باشد. گیاه سیاه دانه به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته شده است. مطالعه حاضر جهت بررسی اثرات محافظت کننده احتمالی عصاره سیاه دانه در مرگ سلولی ناشی از محرومیت از سرم /گلوکز در سلول عصبی pc12 که مدل برون تنی in vitro ایسکمی مغزی است انجام گردیده است.

    روش ها: سلول های pc12 در حضور محیط کشت dmem محتوی 10% سرم جنین گاو، 100 واحد در میلی لیتر پنی سیلین و 100 میکرو گرم در میلی لیتر استرپتومایسین کشت داده شد. سلول ها یک شب پس از کشت در مجاورت محیط بدون سرم/ گلوکز به مدت 6 و 18 ساعت قرار گرفتند. میزان بقاء سلولی پس از پیش تیمار با غلظت های مختلف عصاره سیاه دانه (250-7.81 میکرو گرم در میلی لیتر) به روش mtt بررسی گردید. اندازه گیری ros درون سلولی با استفاده از (dcf-da) dichlorofluorescein diacetate-ˊ7 ,ˊ2 در دستگاه فلوسیتومتری انجام گردید.

    یافته ها: مجاورت سلول ها با محیط بدون سرم/ گلوکز به مدت 6 و 18 میزان بقاء سلولی گردید. سمیت محرومیت از سرم/ گلوگز بر سلول های pc12 در حضور عصاره سیاه دانه (250-7.81 میکرو گرم در میلی لیتر) کاهش یافت.

    نتیجه گیری: عصاره سیاه دانه با توجه به اثرات آنتی اکسیدانتی آن می تواند به عنوان یک ترکیب امید بخش در درمان ایسکمی مغزی و بیماری های تحلیل یرنده اعصاب مد نظر قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها