همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • نقش ماتریکس متالوپروتئیناز 2 در اثر بی دردی زایی ناشی از مهار نیتریک اکساید سنتاز نورونی در موش صحرایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 611
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: آنزیم ماتریکس متالوپروتئیناز نوع دو (mmp-2) یک از واسطه های التهابی است که به نظر می رسد در فرآیند پردازش درد دخیل باشد و تولید آن توسط عوامل التهابی مانند نیتریک اکساید تنظیم می شود. با توجه به نقش شناخته شده نیتریک اکساید در فرآیند پردازش درد به ویژه دردهای التهابی، در مطالعه حاضر نقش ماتریکس متالوپروتئیناز 2 در ایجاد اثر بی دردی زایی ناشی از مهار نیتریک اکساید سنتاز نورونی در آزمون فرمالین مورد بررسی قرار گرفت.

    روش ها: سطح mmp-2 در مایع مغزی نخاعی موش های صحرایی، پس از تزریق فرمالین (50μl ,%2.5) و بعد از تزریق داخل نخاعی مهار کننده نیتریک اکساید سنتاز نورونی، به روش الایزا مورد بررسی قرار گرفت. همچنین نقش تزریق داخل نخاعی مهار کننده mmp-2 را بر (1) رفتار درد و (2) در اثر بی دردی زایی ناشی مهار نیتریک اکساید سنتاز نورونی (nnos) بررسی شد.

    یافته ها: موش های که مهار کننده mmp-2 را با دوز 30 میلی مولار دریافت کرده بودند، پاسخ شدیدی به درد ناشی از تزریق فرمالین نشان دادند. شدت درد پس از مهار nnos کاهش یافته بود. مطالعات ایمونولوژیک (elisa) نشان دادند میزان mmp-2 در موش هایی که قبل از تزریق فرمالین مهارکننده nnos را دریافت کرده بودند کاهش یافته است.

    نتیجه گیری: این بررسی ها نقش احتمالی mmp-2 را در ایجاد اثرات بی دردی مهار کننده nnos پیشنهاد می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها