همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تغییر در بیان ژن اینتگرین های بتا 1 و بتا 2 در بخش خلفی نخاع کمری موش صحرایی اثر مهاری درد مزمن بر تکوین تحمل به اثر ضددردی مرفین را تایید می کند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 645
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: برای مطالعه تغییرات احتمالی میزان mrna اینتگرین های بتا 1 و بتا 2 در قطعه پشتی نخاع کمری موش صحرایی به دنبال القای درد مزمن و بررسی اثر آن روی تکوین تحمل به اثر ضددردی مرفین، میزان بیان این دو ژن در حضور مهارکننده تحمل به مرفین (درد مزمن) سنجیده شد.

    روش ها: برای القای تحمل، مرفین با دوز 15 میکروگرم دو بار در روز به مدت چهار روز به شیوه داخل نخاعی به موش های صحرایی نر بالغ تزریق شد. گروهی از حیوانات مرفین را 15 دقیقه بعد از القای درد مزمن، دریافت کردند. اثر ضددردی مرفین توسط آزمون tail-flick سنجیده شد. تغییرات بیان ژن های اینتگرین بتا - 1 و بتا - 2 در بخش خلفی نخاع کمری توسط rt-pcr نیمه کمی بررسی شد.

    یافته ها: تزریق مرفین در گروهی که به مدت چهار روز مرفین دریافت کرده بود، بیدردی کمی ایجاد کرد (تحمل). کاربرد توام درد مزمن و مرفین مانع از تحمل به اثر ضددردی مرفین شد. القای درد مزمن به تنهایی و به همراه مرفین مکرر موجب افزایش mrna اینتگرین بتا 1 و اینتگرین بتا 2 در بخش خلفی نخاع کمری شد.

    نتیجه گیری: بخشی از اثر درد مزمن که قادر به مهار روند ایجاد تحمل به اثر ضددردی مرفین می باشد، به نظر می رسد از طریق اینتگرین ها اعمال شود. مرفین مکرر موجب مهار اینتگرین ها و درد که افزایش دهنده میزان mrna اینتگرین های بتا 1 و بتا 2 است در تجویز توام با مرفین موجب افزایش بیان اینتگرین های مذکور می شود و از تکوین تحمل به اثر ضددردی مرفین جلوگیری می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها