همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • اثر داروهای سایکوتروپیک بر میزان پروتئین ngf در مغز موش صحرایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 840
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: داروهای سایکوتروپیک اثرات خود را تا حدودی از طریق افزایش میزان نوروتروفین ها در مغز اعمال می کنند. نظر به محدود بودن طیف مطالعات انجام شده در خصوص آنالیز پروتئین ngf در پی درمان های سایکوتروپیک، مطالعه حاضر به منظور ارزیابی اثرات تجویز حاد و مزمن داروهای سایکوتروپیک بر میزان پروتئین ngf در پنج ناحیه از مغز شامل کورتکس فرونتال، هیپوکامپ، آمیگدال، پیاز بویایی و ساقه طراحی گردید.

    روش ها: موش های صحرایی نر بالغ از نژاد sprague-dawley تحت تجویز حاد یا مزمن (21 روز) دزپیرامین، فنلزین، فلوکستین، کلردیازپوکساید (هر یک با دوز 10 میلی گرم/کیلوگرم)، هالوپریدول (1 میلی گرم/کیلوگرم) قرار گرفتند. 24 ساعت پس از آخرین تزریق، میزان پروتئین ngf در نواحی جدا شده مغز با استفاده از کیت الایزا اندازه گیری شد.

    یافته ها: تجویز حاد داروهای یاد شده، اثری بر میزان پروتئین ngf در مغز نداشت. تجویز مزمن دزیپرامین، فنلزین، فلوکستین، هالوپریدول و کلوزاپین منجر به افزایش ngf در کورتکس فرونتال شد. دزیپرامین، فلوکستین، فنلزین و کلوزاپین، ngf را در هیپوکامپ افزایش دادند. در پیاز بویایی؛ دزیپرامین و فلوکستین ngf را افزایش، در حالی که فنلزین و هالوپریدول موجب کاهش نوروتروفین مذکر شدند. هیچ یک از داروها میزان ngf را در آمیگدال و ساقه مغز تغییر ندادند. تجویز مزمن کلردیازپوکساید، اثری بر میزان پروتئین ngf در مغز نداشت.

    نتیجه گیری: داروهای سایکوتروپیک اثرات متفاوتی بر میزان پروتئین ngf در مغز اعمال می کنند. این امر ممکن است با ویژگی درمانی این داروها و اثر آنها بر عملکرد شناختی مرتبط باشد. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها