اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تداخل اثر آنتاگونیست گابا و گلوتامیت بر پاسخ های قلبی عروقی بخش افقی دیاگونال باند بروکا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 473
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: قبلا نشان داده شده که بخش افقی دیاگونال باند بروکا horizontal limb of diagonal of broca (hdb) مهم از مسیر باروگیرنده های مرکزی برای کنترل عصبی قلب و گردش خون است. در این تحقیق به منظور شناخت چگونگی نقش  hdbیک بخش بر کنترل قلب و گردش خون تداخل عمل سیستم گلوتامینرژیک و گاباارژیک با تزریق توام آنتاگونیست های گیرنده آنها مورد بررسی قرار گرفت.

    روش ها: آزمایشات بر 27 رت بیهوش با یوروتان انجام شد. داروها توسط میکروپیپت و بصورت داخل هسته ای با حجم 50 نانولیتر تزریق گردید و فشار و ضربان قلب حیوان قبل و بعد ار تزریق اندازه گیری می شد. میانگین تغییرات فشار خون و ضربان قلب در هر گروه و در مقایسه با گروه کنترل با استفاده از آزمون  anova repeated measureمورد ارزیابی قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج نشان داد که تزریق توام یک میلی مول 2.5, bmi میلی مولap5  باعث تضعیف شدید اثر هیپرتانسیون و تاکی کاردی  bmiشد (anova, p<0.01). تزریق توام یک میلی مول bmi و یک میلی مول cnqx نیز باعث تضعیف شدید اثر هیپرتانسیون و تاکی کاردی bmi شد (anova, p<0.01) تزریق توام یک میلی مول2.5 ,bmi  میلی مول ap5 و یک میلی مول cnqx نیز همین اثر را ایجاد کرد.

    نتیجه گیری: این یافته ها پیشنهاد می کند در کنترل قلب و گردش خون مهار سیستم گابا ارژیک وابسته به فعال شدن گیرنده های ampa, nmda گلوتامینرژیک است یک توضیح اجتمالی نتایج این است که سیستم گلوتامینرژیک موجب فعال شدن سیستم مهاری گاباارژیک در  hdb می شود و این سیستم فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها