همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • مقایسه تاثیر ویتامین e و ایبوپروفن بر شدت دیسمنوره اولیه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 496
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: شیوع فراوان دیسمنوره اولیه که باعث کاهش بازدهی دختران جوان می شود و بسیاری از افراد مبتلا به دلایل متفاوت مانند عوارض جانبی و داشتن مصرف، امکان استفاده از داروهای متداول را ندارند؛ اهمیت پرداختن به چنین موضوع مهمی را بیان می دارد.

    مواد و روش ها: این پژوهش از نوع کارآزمایی بالینی متقاطع است که ابزار گردآوری داده های پرسشنامه، چک لیست و فرم استاندارد شده جهت تعیین شدت درد است. تعداد نمونه ها 57 نفر از دختران 22-18 سال دانشجو که مبتلا به دیسمنوره اولیه بوده و شرایط لازم جهت ورود به مطالعه را داشتند؛ انتخاب گردیده و سپس افراد به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند؛ 40 نفر گروه اول ویتامین e به مقدار 500 واحد دو روز قبل از شروع قاعدگی و طی 24 ساعت اول خونریزی و 53 نفر گروه دوم در طی 24 ساعت اول خونریزی قاعدگی هر 8 ساعت، یک عدد، ایبوپروفن 400 میلی گرمی استفاده نمودند و در نهایت، هر گروه به مدت 4 ماه به روش متقاطع ورد مطالعه قرار گرفتند.

    نتایج: نتایج به دست آمده نشان داد که ویتامین e و ایبوپروفن شدت درد را نسبت به قبل از درمان کاهش دادند. (p=0) و در مقایسه تاثیر دو دارو در کاهش شدت درد تفاوت معنی دار نداشتند (p<0.05).

    نتیجه گیری: با توجه به این که هر دو دارو به یک میزان در را کاهش داده اند و ویتامین e عارضه جانبی نداشته ولی با مصرف ایبوپروفن عوارض گوارش و خستگی مشاهده شده؛ می توان ویتامین e را جایگزین ایبوپروفن نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها