• درمان های دارویی بیماری آلزایمر: وضع موجود و افق های آینده

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 608
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه: بیماری آلزایمر با کاهش تدریجی توانایی های ذهنی و اختلالات رفتاری مشخص می گردد و شایع ترین زوال عقلی می باشد. این مطالعه مروری، درمان های کنونی برای نقایص شناختی و اختلالات رفتاری و روش های درمانی جدید در درمان این بیماری بررسی خواهد شد.

    مواد و روش ها: در این مطالعه مروری کارآزمایی های بالینی شاهدی موردی و همچنین مطالعات باز که دارای اعتبار کافی بودند بررسی شدند. از کلید واژه های آلزایمر، اختلال شناختی، اختلال رفتاری و کارآزمایی بالینی در سایت های معتبر embase, pubmed جهت جستجو استفاده شد.

    یافته ها: در برخی مطالعات تاثیر مثبت خفیفی برای منع کننده های کولین استراز در درمان اختلالات شناختی بیماری آلزایمر گزارش شده است. ممانتین، آنتاگونیست گیرنده nmda، دارویی دیگر است که تاثیر مثبت در درمان آلزایمر متوسط تا شدید داشته است. تحقیقات در زمینه القای نوروژنز در مغز بیماران آلزایمر در مرحله مقدماتی می باشد. داروهای ضدروانپریشی تاثیر مثبت در کنترل اختلالات رفتاری این بیماران دارند، اما با عوارض جانبی جدی همراه هستند. بجز کار با مازپین، هیچ یک از داروهای ضدتشنج تاثیر مثبت روی این بیماران نشان نداده است. در میان داروهای ضدافسردگی اثرگذار بودن سیتالوپرام در یک کارآزمایی بالینی به اثبات رسیده است.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج ناامید کننده درمان های کنونی برای اختلالات شناختی بیماران آلزایمر مطالعات بیشتر جهت یافتن درمان های بی خطرتر و موثرتر لازم است. داروهای ضد روان پریشی، که درمان رایج برای اختلالات رفتاری بیماران آلزایمر هستند، با عوارض جدی همراه می باشند. بنابراین یافتن داروهای بهتر و موثرتر در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها