• بررسی کیفی تمایل به استفاده از iud نوع هندی (pregna) در خانم های مراجعه کننده به مرکز بهداشتی– درمانی بدر

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 451
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: از معضلات وسیله داخل رحمی (iud)، خروج زودتر از موعد است که کارآیی آن را کاهش می دهد. در این مطالعه کیفی، تمایل زنان همسردار 45-15 ساله در استفاده از iud های نوع جدید هندی (pregna) بررسی شد.

    روش بررسی: این مطالعه به طریق کیفی و با استفاده از روش مصاحبه گروهی متمرکز (fgd) در سه گروه از زنان و چهار مصاحبه عمیق فردی (idi) انجام گرفت.

    یافته ها: مصاحبه های گروهی متمرکز نشان داد که افراد اطلاعات خوبی از روش های پیشگیری از حاملگی داشتند و بیشترشان از  iudبه عنوان روشی آسان و مطمئن یاد می کردند. اکثر آنان عوارض iud را خونریزی بیشتر، لکه بینی، عفونت، کمر درد و پا درد می دانستند و در گروهی که به علت عوارض، iud را خارج کرده بودند بیشترین مشکل خونریزی و لکه بینی و به میزان کمتری عفونت بود. بر اساس مصاحبه های عمیق فردی، در ابتدای استفاده از این نوع iud موارد خروج خیلی زیادتر بود و عوارضی مثل خونریزی و لکه بینی در این نوع بیشتر از انواع قبلی بود.

    نتیجه گیری: توصیه می شود با دقت بیشتر در انتخاب نوع iud و نحوه گذاشتن آن و انجام مطالعات بیشتر در مقایسه بینiud  مصرفی فعلی با انواع دیگر موجود در بازار، بتوان با انتخاب بهترین گزینه، شاهد ارتقاء سیاست های تنظیم خانواده در کشور باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها