• بررسی اثرات آپوپتوزیس القاء شده پروتئین ژن vp2 کلون شده از ژنوم ویروس بورس عفونی بر سلول های سرطانی لنفوسیتی b انسان در in vitro

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 603
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: آپوپتوزیس یا مرگ سازمان یافته، اصلی ترین مکانیسم در تکامل و هوموستاز بافت های بالغ در جهت حذف سلول های غیر ضروری است که القای آن روشی موثر در درمان سرطان می باشد. هدف این مطالعه بررسی القای آپوپتوزیس پروتئین vp2 کلون شده از ژنوم بورس عفونی بر سلول های سرطانی لنفوسیتی b انسان می باشد.

    روش بررسی: در این تحقیق پس از کلونینگ ژن vp2 در داخل مخمر پیکیا پاستوریس، پروتئین بیان گردید. توان حیاتی سلول ها با روش mtt ارزیابی شد. سپس اثر پروتئین vp2 بر سلول های سرطانی لنفوسیتی b انسان با رنگ آمیزی hoechst و فلوسایتومتری مورد سنجش قرار گرفت.

    یافته ها: در روش mtt سلول های سرطانی لنفوسیتی b انسان در غلظت های 1 و 5 میکروگرم، مرگ سلولی معنی داری را نسبت به گروه های شاهد نشان دادند (p<0.01). با رنگ آمیزی hoechst اجسام آپوپتوتیک مشخص گردید و با ارزیابی فلوسایتومتری، 48 ساعت زمان مناسبی برای القای آپوپتوز بود.

    نتیجه گیری: در این بررسی برای اولین بار مشخص گردید، پروتئین حاصل از کلونینگ ژن vp2 از ویروس ibdv قادر است به تنهایی در محیط خارج از بدن بر سلول های سرطانی لنفوسیت b آپوپتوزیس را القا نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها