• پیش بینی میزان مرگ بیماران بستری در بخش icu بیمارستان بوعلی بر اساس سیستم apache iii

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 484
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: توانایی محاسبه خطر مرگ در محیط های پرهزینه مانند icu جهت ارزیابی درمان های جدید، کنترل مصرف منابع و بهبود کنترل کیفی، از اهمیت ویژه ای برخورداراست. سیستم ارزیابی فیزیولوژی حاد و سلامت مزمن  (apache)برای پیش بینی نتایج مراقبت های ویژه به وجود آمده است. هدف از انجام این مطالعه، تعیین میزان مرگ پیش بینی شده بیماران بستری در icu بیمارستان بوعلی و نیز مقایسه آن با میزان مرگ مشاهده شده و نیز تعیین ارتباط میزان مرگ با سن، جنس و نمره apache iii بود.

    روش بررسی: در این مطالعه تحلیلی آینده نگر، نمره 269 apache iii بیمار در طول مدت 10 ماه در icu بیمارستان بوعلی محاسبه شده و خطر مرگ پیش بینی شده هر بیمار با نرم افزار apache iii-j محاسبه شد. دقت نتایج به دست آمده توسط آنالیز رگرسیون مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: 51.7% بیماران زن و 48.3% مرد بودند. میانگین سنی بیماران 61.2 سال بود. میانگین نمره apache iii در کل بیماران 60.6 بود. میزان کل مرگ پیش بینی شده 25.6% و مشاهده شده 27.1% بود و در نهایت smr در این مطالعه برابر 1.05 بود.

    نتیجه گیری: رابطه مستقیمی بین افزایش سن و نمره apache iii با میزان مرگ مشاهده شده به دست آمد، در حالی که رابطه معنی داری بین جنس و میزان مرگ مشاهده نشد. smr برابر 1.05 در این مطالعه، بیانگر رابطه خطی بین مرگ پیش بینی شده و مرگ مشاهده شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها