• بررسی مقایسه ای نتایج حساسیت ضدمیکروبی با دو روش e test, disk diffusion جهت آنتی بیوتیک های اگزاسیلین و وانکومایسین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 626
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: استافیلوکوک اورئوس یکی از مهم ترین عفونت های بیمارستانی می باشد که روز به روز بر مقاومت آنتی بیوتیکی آن به گروه بتالاکتام و وانکومایسین افزوده می شود. در این مطالعه ضمن بررسی فراوانی سوش های استافیلوکوک اورئوس بیمارستانی مقاوم به اگزاسیلین و وانکومایسین، میزان همخوانی دو روشe test ,disk diffusion  در تعیین حساسیت آنتی بیوتیکی مورد بررسی قرار گرفت.

    روش بررسی: در این مطالعه مقطعی، 100 نمونه استافیلوکوک اورئوس جدا شده از نمونه های ارسالی به بخش میکروب شناسی مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران با دو روش حساسیت آنتی بیوتیکی e test ,disk diffusion در شرایط استاندارد مورد بررسی قرار گرفتند.

    یافته ها: 42 (42%) مورد استافیلوکوک اورئوس مقاوم به اگزاسیلین mrsa یافت شد که نشان دهنده شیوع نسبتا بالای mrsa در این بیمارستان است. همان گونه که انتظار می رفت، هیچ موردی از visa (استافیلوکوک اورئوس با سطح متوسط حساسیت به وانکومایسین) و vrsa (مقاومت استافیلوکوک اورئوس به وانکومایسین) مشاهده نشد. این عفونت های استافیلوکوکی مربوط به بخش های داخلی (26%)، جراحی قلب (23%)، محل نمونه گیری زخم (26%)، محل جراحی (20%)، کشت خون (17%) و پروتزها (14%) بودند.

    نتیجه گیری: در مطالعه ما دو آزمون 100% با هم همخوانی داشتند که نشانگر قابل اعتماد بودن روش disk diffusion (در صورت کاربرد دقیق آن) جهت تعیین مقاومت آنتی بیوتیکی می باشد. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها