• بررسی جراحی آب مروارید با بیهوشی موضعی همراه با آرامبخشی و پایش

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 637
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: کاتاراکت بیماری چشمی افراد مسن است که با ایجاد مشکل بینایی به دلیل کدورت عدسی، در بخش مهمی از جمعیت پیر از نظر روانی، اجتماعی و اقتصادی برای جامعه مشکل آفرین است. درمان جراحی کاتاراکت با خارج کردن عدسی و جایگزینی لنز مصنوعی انجام می شود. بیمارانی که جهت عمل انتخاب می شوند، ممکن است به دلیل بیماری های همراه مثل دیابت ملیتوس، پرفشاری خون و بیماری ایسکمی قلبی برای هوشی عمومی پر خطر باشند، از طرفی ممکن است انجام عمل با روش هوشی موضعی به علت حرکت، سرفه و لرزش حین عمل خطرناک باشد. هدف این پژوهش بررسی کارایی روش آرام بخشی (sedation) با مانیتورینگ در جراحی کاتاراکت با بی حسی موضعی می باشد.

    مواد و روش ها: از میان بیماران لیست شده برای جراحی کاتاراکت بصورت سرپایی در مدت 1.5 سال، 60 نفر، شامل 40 مرد و 20 زن بطور تصادفی انتخاب شدند. همه بیماران با روش یکسان با بیهوشی موضعی همراه با آرام بخشی و مانیتورینگ جراحی شدند.

    یافته ها: در هر 60 بیمار عمل جراحی کاتاراکت با روش بیحسی موضعی همراه با کاربرد داروهای sedative و مانیتورینگ های لازم با موفقیت انجام شد. عارضه مشخصی ناشی از داروهای sedative مثل آپنه تنفسی مشاهده نشد بیشترین عارضه مشاهده شده افزایش در تعداد ضربان قلب بود که در 13.3 درصد افراد دیده شد.

    نتیجه گیری: بررسی نشان داد که در گروه بیماران پرخطر برای بیهوشی عمومی و هم برای روش موضعی جهت جلوگیری از ضایعات چشمی و انجام موفقیت آمیز جراحی نیاز به داروهای آرام بخش بیشتر و مانیتورینگ و مراقبت دقیقتر می باشد.

     

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها