• بررسی مقایسه ای کاربرد بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی در عمل تراکئوستومی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 646
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف: از آن جا که احتمال اختلال درونتیلاسیون و اکسیژناسیون که تحت عمل جراحی تراکئوستومی قرار می گیرند وجود دارد، به طور معمول این روش با حضور متخصص بیهوشی انجام می شود و انتخاب روش بیهوشی از مسایل پیش روی متخصصان بیهوشی می باشد. این مطالعه جهت بررسی و مقایسه 2 روش بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی در عمل تراکئوستومی و عوارض آن ها صورت گرفت.

    روش بررسی: با استفاده از یک مطالعه توصیفی- تحلیلی، و روش های بیهوشی انتخاب شده در بیمارانی که طی 2 سال متوالی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تحت تراکئوستومی قرار گرفته بودند با توجه به سن، جنس، علت مراجعه، نوع بیماری، دلیل تراکئوستومی و روش بیهوشی انتخاب شده، عوارض و عاقبت بیمار در هنگام ترخیص مورد مطالعه قرار گرفت.

    نتایج: از 126 بیمار، 52% به دلیل بیماری های انسدادی راه هوایی، 40% به علت مشکلات ناشی از هیپونتیلاسیون و لوله گذاری طولانی و 8% به علت بیماری های پارنشیمال ریوی تراکئوستومی شدند. از این بیماران 50% با بیهوشی عمومی، 47% با بی حسی موضعی و آرام بخش های وریدی و 3% با بی حسی موضعی به تنهایی تحت عمل قرار گرفته بودند.

    نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده از نظر بروز عوارض و احتمال مرگ و میر ارجحیت خاصی بین 2 روش بیهوشی و جود ندارد و عوامل مهم تر عبارتند از: سن، نوع بیماری، اورژانس بودن عمل، احتمال اسپیراسیون ریوی، مهارت متخصص بیهوشی و جراح.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها