• دقت تشخیصی تست تنفسی اوره برای عفونت هلیکوباکترپیلوری در بیماران دچار نارسایی کلیوی کاندید پیوند کلیه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 537
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: مطالعات اندکی در مورد دقت تشخیصی تست تنفسی اوره (ubt) در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه صورت گرفته است. در این مطالعه دقت تشخیصی ubt در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه کاندید پیوند کلیه بررسی شد.

    روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، 40 بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه مورد بررسی قرارگرفتند. آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی و ubt برای همه بیماران درخواست شد. اطلاعات بالینی، یافته های بافت شناسی و نتایج ubt با نرم افزار spss و به کمک آزمون کای دو تحلیل شد. p<0.05 از نظر آماری معنی دار تلقی گردید.

    یافته ها: 40 بیمار (شامل 20 مرد و 20 زن) با میانگین سنی 11.22±33.56 سال بررسی شدند. حساسیت و ویژگی تست 80 ubt درصد بود، اما با در نظر گرفتن حد آستانه تشخیصی 5، ویژگی به 100 درصد افزایش یافت. ارزش اخباری مثبت و منفی به ترتیب 92.3 درصد و 57.14 درصد بود، اما با عدد تشخیصی 5 به 100 درصد و 71.42 درصد افزایش یافت.

    نتیجه گیری: با توجه به حساسیت کم ubt در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه و خطر بالای زخم معده و خونریزی، پیشنهاد می شود که بافت شناسی برای همه بیماران با ubt منفی درخواست شود. به علاوه این مطالعه نشان داد که دقت تشخیصی تست  ubtبا در نظر گرفتن عدد تشخیصی 5 افزایش می یابد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها