همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 1180
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: در سالهای اخیر دستهای رباتیک مختلفی ارائه شده و این پروتزها توانایی های مختلفی دارند. در پروتزهای مایو الکتریک سیگنال الکترومایوگراف از ماهیچه باقیمانده بیمار دریافت می شود. هدف در این مقاله ثبت سیگنال الکترومایوگراف از دو کانال مستقل از عضلات دوسر و سه سر بازو جهت ایجاد یک سیستم کنترلی برای پروتز مایوالکتریک است.

    روش بررسی: به این منظور یک سیستم اخذ و پردازش سیگنال طراحی و ساخته شد. بر اساس سیگنالهای ثبت شده به کمک این دستگاه از عضلات دوسر و سه سر یک سیستم کنترل مناسب برای پروتز مایوالکتریک ایجاد گردید.

    یافته ها: بر اساس نتایج بدست آمده در این تحقیق مشخص شد که استفاده از مقدار متوسط سیگنال جهت استخراج فرمان حرکت روش بسیار موفقیت آمیزی است. در عین حال بین سرعت حرکت در دست سالم و iav نیز رابطه ای خطی بدست آمد.

    نتیجه گیری: با توجه به اینکه دامنه و فرکانس سیگنال emg کاملاً تعریف شده نیست و در بعضی زمانها فعالیتهای الکتریکی ناخواسته روی پوست وجود دارد، کنترل پروتز برای بیمار تا حدی مشکل می شود. همچنین در آزمون هایی که انجام گرفت مرز مشخصی بین انقباضات شدید و ضعیف در فضای iav بدست نیامد، ولی بطور معمول مقدار متوسط سیگنال موفقترین روش جهت استخراج فرمان حرکت است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها