اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • ارزیابی ارتزهای بلند اندام تحتانی به لحاظ اصول بیومکانیکی، بالینی و فنی مهندسی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 647
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: هدف کلی از این پژوهش، تعیین میزان تطابق ارتز بلند اندام تحتانی (long leg brace) ساخته شده، با استانداردهای مورد قبول دانش ارتوپدی فنی بوده است. این استانداردها عبارتند از: اصول بیومکانیکی مطرح، مانند محل محور حرکتی مفاصل زانو و مچ پا، اصول ارتوپدی فنی (دستورالعمل طراحی و ساخت) و اصول بالینی (چگونگی تماس و قرارگیری ارتز روی اندام) همچنین مقایسه میزان رعایت موارد فوق بین مراکز دولتی و خصوصی شهر تهران سال 1382.

    روش و بررسی: مطالعه حاضر به صورت توصیفی- تحلیلی- مقطعی انجام گردیده و در آن، بریس بلند اندام 193 نفر که با روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند، توسط یک پرسشنامه تعریف شده مورد ارزیابی قرار گرفته است.

    یافته ها: با بررسی هفت متغیر در گروه اصول بیومکانیک مشخص شد که در 28.86% از موارد بریسهای ساخته شده، عدم تطابق با اصول تعریف شده وجود داشته است. در گروه سوالات بالینی نه متغیر بررسی شدند و در 30% از موارد عدم تطابق با اصول مشخصه بالینی در بریسهای اندام تحتانی مشاهده گردید. با بررسی اصول ارتوپدی فنی توسط 23 متغیر، در 25.4% از موارد بریسهای ساخته شده ایراد وجود داشت.

    نتیجه گیری: ضمن مطالعه دریافتیم که بریسهای ساخته شده دارای عیوبی هستند و در مواردی که قابل توجه نیز هست با معیارهای مورد قبول طراحی و ساخت مطابقت ندارند و مشکلاتی را برای فرد دریافت کننده و بخصوص هنگام فعالیت پیش می آورند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها