اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی توزیع فشار کف پا در افراد بزرگسال سالم هنگام ایستادن و راه رفتن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 654
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف: مطالعه حاضر به منظور بررسی توزیع فشار کف پا در افراد بزرگسال سالم انجام گردید تا بر اساس آن معیار مناسبی در زمینه توزیع طبیعی فشار کف پا معرفی شود.

    روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی، 80 مرد و زن با پای سالم از نمونه های در دسترس به صورت ساده انتخاب و با استفاده از دستگاه اندازه گیری فشار rs-scan فشار کف پا در نه منطقه آناتومیکی هنگام ایستادن و راه رفتن اندازه گیری شد. داده های حاصل با استفاده از آزمون های آماری تی زوجی و تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

     یافته ها: مناطق پاشنه با 31.43، سرهای استخوان های کف پایی دوم و سوم با 30.86 و 28.00 و انگشت شست با 23.51 نیوتن بر سانتی متر مربع دارای بیشترین فشار حین راه رفتن بوده و کمترین فشار در انگشت دو تا پنج و ناحیه میانی پا قرار داشت. میزان فشار استاتیک در ناحیه جلوی پای چپ (p<0.001)، درصد تماس در ناحیه عقب هر دو پا (p<0.001) و ناحیه میانی پای راست (p=0.02) و مقدار حداکثر فشار طی راه رفتن در نواحی استخوان های کف پایی چهارم پای راست (p=0.05) و چپ (p=0.04) و پنجم پای راست (p=0.02) و پاشنه هر دو پا (p<0.001) بین مردان و زنان تفاوت معناداری داشت.

    نتیجه گیری: تفاوت های زیادی بین نحوه توزیع و میزان فشار کف پای زنان و مردان وجود دارد که باید در موارد مختلف از جمله طراحی کفش، روندهای درمانی و توانبخشی و همچنین پاهای در معرض خطر مانند افراد دیابتی مورد توجه قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها