اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • سنجش میزان رضامندی مددجویان از خدمات توانبخشی جمعیت هلال احمر شهر تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 601
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف: این مطالعه، با هدف سنجش میزان رضامندی مددجویان از خدمات توانبخشی در مراکز توانبخشی سازمان هلال احمر شهر تهران انجام شده است. این تحقیق تلاش دارد سازمان را در دستیابی به نقاط قوت و ضعف خودیاری داده و به ارتقاء کیفیت و کارایی خدمات توانبخشی کمک کند.

    روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی و پیمایشی انجام شده است. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفته و پایایی آن 0.82 محاسبه شده است. تعداد 190 نفر از مددجویان مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر شهر تهران با استفاده از سیستم طبقه بندی و خوشه ای انتخاب شده و در این مطالعه شرکت کردند. داده های حاصل با استفاده از آزمون های آماری خی دو، تی مستقل و آنالیز و واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    یافته ها: میزان مشارکت در فرآیند درمان (p=0.021)، کارایی وسیله توانبخشی (p=0.002)، کیفیت خدمات توانبخشی (p<0.001) و رفتار و برخورد پرسنل (p<0.001) همگی با رضامندی مددجو ارتباطی معنادار داشت.

    نتیجه گیری: نتایج این تحقیق مبین این نکته است که خدمات توانبخشی، تحت تاثیر عوامل منجر به کاهش رضامندی مددجویان شده است. رضامندی را می توان تابعی از میزان مشارکت مددجو در فرآیند درمان، میزان کارایی و کیفیت خدمات و نوع رفتار و برخورد پرسنل (پزشکان، تکنسین ها و ...) تلقی کرد. لذا با برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای پرسنل، تجهیز مراکز به امکانات مناسب توانبخشی و آگاه سازی و فراهم کردن امکان مشارکت مددجو در فرآیند درمان می توان انتظارات مددجویان و خانواده های آنان را برآورده ساخته و رضامندی آنها را افزایش داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها