همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تاثیر پهنای بریس کانترفورس بر میزان دامنه حرکتی، درد، قدرت گرفتن و قدرت اکستانسورهای مچ دست در افراد سالم و افراد مبتلا به سندرم آرنج تنیس بازان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 747
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف: بریس کانترفورس در درمان و توانبخشی التهاب اپی کندیل خارجی استخوان بازو (آرنج تنیس بازان) تاثیر بالینی مفیدی دارد. با این وجود گزارش های دقیقی در مورد پهنای مناسب آن در دسترس نمی باشد، لذا هدف از این مطالعه بدست آوردن یک پهنای مناسب و بررسی تاثیر پهنای بریس کانترفورس بر روی دامنه حرکتی فلکسیون واکستانسیون مچ، قدرت گرفتن دست، قدرت اکستانسیون مچ و میزان درد می باشد.

    روش بررسی: پژوهش حاضر به روش شبه تجربی و از نوع اندازه گیری های مکرر انجام شد. در این مطالعه 18 نفر افراد سالم بدون هیچ ضایعه عصبی- عضلانی و استخوانی در اندام فوقانی و 18 نفر مبتلا به سندرم آرنج تنیس بازان مورد بررسی قرار گرفتند. روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری غیراحتمالی و به روش ساده انجام گردید. دامنه حرکتی فلکسیون واکستانسیون مچ، قدرت گرفتن دست، قدرت اکستانسیون مچ و میزان درد ابتدا بدون بریس و سپس با بستن بریس های با پهنای 1، 2 و 3 اینچی کانترفورس مورد ارزیابی قرار گرفت. در انتها نتایج با استفاده از اندازه های مکرر و آزمون تی زوج مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: 1- بریس کانترفورس با هر سه پهنا باعث کاهش دامنه حرکتی مچ در افراد سالم شده ولی در مبتلایان به اپی کندیلیت خارجی (تنیس البو) تغییر معناداری ایجاد نکرد (p=0.33).

    2- بریس 1 اینچی کانترفورس باعث کاهش قدرت گرفتن در افراد سالم شده در حالی که در افراد مبتلا به آرنج تنیس بازان (تنیس البو) بریس 2 و 3 اینچی باعث افزایش قدرت گرفتن بدون درد گردید.

    3- بریس های 1، 2 و 3 اینچی کانترفورس در افراد سالم باعث کاهش قدرت اکستانسیون مچ دست و در افراد مبتلا به سندرم آرنج تنیس بازان باعث افزایش قدرت اکستانسیون بدون درد شد.

    4-  بریس کانترفورس باعث کاهش میزان درد در حین گرفتن شد و در این میان بریس های 2 و 3 اینچی تاثیر بیشتری داشتند.

    نتیجه گیری: بطور کلی نتایج این پژوهش نشان داد که استفاده از بریس کانترفورس باعث افزایش قدرت گرفتن دست و اکستانسیون مچ و کاهش میزان درد در حین گرفتن در بیماران مبتلا به سندرم آرنج تنیس بازان می گردد. همچنین بریس 2 و 3 اینچی کانترفورس در کاهش میزان درد نسبت به بریس 1 اینچی موثرتر واقع شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها