اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • طراحی و ساخت اسپلینت جدید عنکبوتی دست و مقایسه تاثیر آن بر بهبودی عملکرد دست با اسپلینت فلزی معمول

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 536
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف: این پژوهش با هدف طراحی و ساخت نوع جدیدی از اسپلینت عنکبوتی و مقایسه تاثیر آن با اسپلینت فلزی معمول بر بهبود عملکرد دست بیماران دارای آسیب عصب رادیال انجام شد.

    روش بررسی: در این مطالعه شبه تجربی از بیماران دارای آسیب عصب رادیال که درمانگاه بیمارستان های سینا و امام خمینی تهران مراجعه کرده بودند، 24 نفر به طور تصافی انتخاب و پس از تخصیص تصادفی تعادلی به دو گروه، تحت درمان به دو روش استفاده از اسپلینت جدید و اسپلینت فلزی معمول قرار گرفتند. میزان دامنه حرکات مفصلی مفاصل مچ، کف دستی-انگشتی، بین انگشتی نزدیک، بین انگشتی دور و همچنین میزان راحتی و اگزامای پوستی بیماران قبل از مداخله و 4 ماه پس از استفاده از اسپلینت ها ارزیابی و نتایج حاصل با استفاده از آزمون های آماری مجذور خی و تی مستقل مورد تحلیل قرار گرفت.

    یافته ها: میانگین دامنه حرکتی مفاصل مچ (p<0.001)، کف دستی-انگشتی (p=0.003) و بین انگشتی نزدیک (p=0.029) بین دو گروه تفاوت معناداری داشت، ولی دامنه حرکتی مفصل بین انگشتی دور دو گروه تفاوت معناداری نداشت (p=0.054)، اگرچه نتایج بهبودی گروه اسپلینت عنکبوتی در این مفصل نیز بهتر از گروه دیگر بود.

    نتیجه گیری: اسپلینت جدید طراحی شده و اسپلینت فلزی معمول هر دو در بهبودی عوارض ناشی از آسیب عصب رادیال (عدم اکستنشن انگشتان، افتادگی مچ و بدشکلی ثانویه) موثر می باشند، ولی اسپلینت جدید به مراتب بهتر از اسپلینت قدیمی عملکرد دست را بهبود می بخشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها