همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی شیوع سنی و جنسی صرع و عوامل موثر بر آن در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های سینا و قائم همدان در سال های 1374-1368

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 604
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: بیماری صرع به عنوان یکی از بیماری های شایع نورولوژی، در تمام جوامع از اهمیت خاص برخوردار است. یکی از مواردی که می تواند در شناخت و درمان این بیماری کمک کننده باشد، شناخت شیوع بیماری و عواملی است که می تواند آن را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این مقاله، بررسی شیوع سنی و جنسی صرع از اهداف اصلی بوده و همزمان، فاکتورهای موثر دیگر که بر سر بیماری تاثیر داشته اند، بررسی شده است.

    روش تحقیق: این مطالعه، یک مطالعه توصیفی گذشته نگر مربوط به سال های بین 74-1368 است و با استفاده از 290 پرونده بیمارانی که با تشخیص اپی لپسی بستری شده بودند، انجام گرفت. پس از تهیه پرسشنامه، اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و متعاقب آن، با بررسی آمارهای مربوطه، جداول و نمودارهای ترسیم شدند.

    نتایج: بیماری صرع در مردان شایع تر از زنان و شایع ترین محدوده سنی مراجعه کننده سن 20-11 سالگی بود. شایع ترین سن شروع بیماری 10-2 سالگی بود. در بین عوامل موثر بر آن، بیماری های مغزی، تب و تشنج، شایع تر از عوامل دیگر بوده است.

    نتیجه نهایی: از آنجا که صرع یک بیماری با درمان طولانی است شناخت زمینه های ایجاد آن و پیشگیری و یا بهبود عوامل موثر بر آن می تواند در درمان موفق بیماری کمک کننده باشد. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها