• ازوفاگوستومی جانبی همراه با درناژ توراسیک در درمان پارگی مری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 1399
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه: پارگی مری به دنبال آندوسکوپی، سندرم بوئرهیو (boer haave)، بلع جسم خارجی و تروما، فوریت های واقعی جراحی محسوب می شوند. درمان این موارد شامل ترمیم اولیه در 24 ساعت اول پس از ایجاد پارگی و ازوفاگوستومی انتهایی، درناژ توراسیک و تعبیه تیوب ژژنوستومی در موارد طول کشیده هستند.

    هدف: مطالعه به منظور ازوفاگوستومی جانبی همراه با درناژ توراسیک در درمان پارگی مری انجام شد.

    مواد و روش ها: در این مطالعه ارزیابی موارد از اطلاعات پرونده سه بیمار که طی سال های 1386 و 1387 با تشخیص پارگی مری که دو بیمار یکی 60 ساله و دیگر 41 ساله به علت استفراغ شدید و دیگری آقای 70 ساله در اثر بلع استخوان مرغ دچار پارگی مری شده و به صورت اورژانسی به بیمارستان شهید رجایی قزوین مراجعه کرده و جراحی ازوفاگوستومی همراه با درناژ توراسیک و  تعبیه تیوب ژژنوستومی شده بودند، استفاده شد.

    یافته ها: بیماران به دنبال بلع جسم خارجی و سندرم بوئرهیو دچار پارگی مری شده بودند، و پس از عمل جراحی ازوفاگوستومی جانبی، همراه با درناژ توراسیک و تعبیه تیوب ژژستومی، سلامت خود را بازیافتند.

    نتیجه گیری: بیمارانی که دچار پارگی مری می شوند و تحت درمان با عمل جراحی ازوفاگوستومی جانبی همراه با درناژتوراسیک و تعبیه تیوب ژژنوستومی قرار می گیرند، طی یک عمل جراحی ساده و کوتاه مدت و بدون نیاز به آزادسازی مری درمان می شوند و بهبود می یابند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها