• بررسی تطبیقی استانداردهای اعتباربخشی مدیریت اطلاعات بهداشتی-درمانی در کشورهای کانادا، آمریکا و نیوزیلند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 808
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه: اعتباربخشی و ارزیابی نقش مهمی در کنترل کیفیت ایفا می کند و پرونده های پزشکی از جمله مستنداتی هستند که جهت بررسی میزان هماهنگی با استانداردهای ارزیابی لحاظ شده از سویی سازمان های اعتباربخشی، مدنظر قرار می گیرند.

    هدف: مطالعه به منظور تعیین نقاط قوت، ضعف و عملکرد کلی استانداردهای مدیریت اطلاعات سازمان های اعتباربخشی آمریکا، کانادا و نیوزیلند انجام شد تا بتواند به عنوان الگویی جهت بازنگری استانداردهای مدارک پزشکی کشورمان در راستای استانداردهای مدیریت اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

    مواد و روش ها: در این مطالعه تطبیقی در سال های 83-1382 استانداردهای مدیریت اطلاعات سازمان های اعتباربخشی آمریکا (jcaho)، کانادا (cchsa) و نیوزلند (qhnz) جمع آوری و بررسی شدند.

    یافته ها: jcaho بالاترین استانداردها را در خصوص استانداردهای مخصوص بیمار مدنظر قرار داده است. cchsa, qhnz کامل ترین استانداردها را در خصوص دستیابی به نتایج مطلوب و بهبود عملکرد لحاظ کرده اند.

    نتیجه گیری: به طور کلی کانادا و نیوزلند استانداردهای مشابهی را با تاکید بر برنامه ریزی، استفاده از مکانیسم بازخورد و دستیابی به نتایج مطلوب متمرکز کردند. در حالی که jcaho با تاکید بر استانداردهای اطلاعات مخصوص بیمار و تصمیم گیری بر مبنای شواهد، بیشتر محتوای پرونده های پزشکی داخل مراکز مراقبتی را مدنظر قرار می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها