• مقایسه نتایج در دو بیمارستان تأمین اجتماعی تهران بر اساس الگوی تعالی سازمانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 602
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه: مدیران در سال های اخیر به مسأله ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی توجه بیش تری نموده و استفاده از الگوی تعالی سازمانی به منظور شناسایی میزان دستیابی سازمان ها به کیفیت، عملکرد برتر و میزان رشد آگاهی آنها نسبت به اهمیت کیفیت و تعالی عملکرد با استقبال رو به رو شده است.

    هدف: مطالعه با هدف ارزیابی نتایج در دو بیمارستان منتخب تأمین اجتماعی استان تهران بر اساس الگوی تعالی سازمانی انجام شد.

    مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در سال 1384 در بیمارستان های البرز کرج و شهدای پانزده خرداد ورامین انجام شد. این بیمارستان ها گواهی نامه ایزو 9001 را دریافت نموده اند. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه استاندارد الگوی تعالی سازمانی بود که طی جلسه های کار گروهی و مصاحبه با مدیران و با مراجعه به مستندات واحدهای مختلف، بر اساس 4 معیار نتایج در بیمارستان های مورد مطالعه تکمیل شد.

    یافته ها: بالاترین امتیاز (%56.5) مربوط به معیار نتایج کلیدی عملکرد و سپس نتایج مشتری (%46.1)، نتایج جامعه (%40.6) و نتایج کارکنان (%39) در بیمارستان پانزده خرداد بود. از 500 امتیاز کل معیارهای نتایح، امتیاز بالاتر مربوط به بیمارستان ورامین با 236.1 امتیاز و سپس بیمارستان البرز با 212.2 امتیاز بود.

    نتیجه گیری: با توجه به یافته ها به نظر می رسد الگوی تعالی سازمانی در برطرف کردن نارسایی موجود در بخش بهداشت و درمان از توانایی بالایی برخوردار باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها