• شیوع اختلال های جنسی و عوامل مؤثر در ایجاد آن در زنان و مردان متأهل شهر قزوین (1385)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 534
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه: سلامت جنسی قسمتی از سلامت روانی است و اختلال آن می تواند سلامت جسمی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. بیش از نیمی از مشکلات جنسی که باعث نابودی زندگی و روابط زناشویی می شود، به علت آگاهی ناکافی یا عقاید نادرست در مورد روابط جنسی ایجاد می شود.

    هدف: مطالعه به منظور تعیین شیوع اختلال های جنسی و عوامل مؤثر در ایجاد آن در زنان و مردان متأهل شهر قزوین انجام شد.

    مواد و روش ها: این مطالعه تحلیلی در سال 1385 بر رو ی 350 نفر از متأهلین (زن و مرد) 20 تا 50 ساله شهر قزوین انجام شد. روش نمونه گیری خوشه ای احتمالی و ابزار گردآوری داده ها، دو پرسش نامه مجزا برای زنان و مردان بود. جهت بررسی اعتبار علمی پرسش نامه از روش اعتبار محتوا و برای بررسی اعتماد علمی آن از آزمون مجدد استفاده شد. داده ها با آزمون های آماری anova و مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند.

    یافته ها: حدود %93.1 زنان و %80.6 مردان، حداقل از یکی از اختلال های جنسی رنج می بردند. شایع ترین اختلال جنسی در هر دو جنس کاهش میل جنسی بود. شایع ترین عامل مؤثر در نرسیدن به ارگاسم، در بین زنان مناسب نبودن زمان تماس جنسی از نظر آنها (%16.8) و شایع ترین عامل مؤثر در کاهش میل جنسی (%41.3)، تغییر شرایط عادی زندگی بود. شایع ترین عامل مؤثر در بروز اختلال های نعوظی مردان، ترس از بچه دار شدن بود.

    نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، ضروری است دست اندرکاران بهداشتی به آموزش روابط جنسی صحیح اهمیت داده و مشاوره جنسی جهت زوج های جوان را در اولویت امور قرار دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها