• فراوانی عفونت فعال با ویروس هپاتیت g در مبتلایان به ویروس نقص ایمنی انسان در تهران (1384)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 387
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: عفونت با ویروس های عامل هپاتیت در بیماران مبتلا به ویروس نقص ایمنی انسان (hiv) به واسطه ی راه های انتقال مشابه به وفور وجود دارد. عفونت با این ویروس ها منجر به کاهش بقای بیماران مبتلا به ویروس نقص ایمنی انسان می گردد. اما بر خلاف انتظار برخی مطالعات حکایت از این دارند که عفونت همزمان با hgv سبب کاهش پیشرفت عفونت hiv به طرف ایدز و در پایان مرگ می شود. هدف از این تحقیق بررسی میزان فراوانی عفونت فعال hgv در مبتلایان به hiv در تهران بود.

    مواد و روش ها: این مطالعه به شکل توصیفی بر روی نمونه ی خون 103 بیمار مبتلا به  hiv که به آزمایشگاه مرکزی سازمان انتقال خون تهران مراجعه کردند، صورت پذیرفت. آنالیز زیردسته های لنفوسیت به روش فلوسایتومتری انجام گرفت و سپس به روش rt-pcr نمونه ی پلاسمای بیماران از نظر وجود hgv rna بررسی شد و موارد hgv مثبت به روش  pcr-elisa تایید گردید.

    نتایج: از 103 بیمار تحت بررسی، تعداد 16 نفر (15.5%) دارای hgv rna بودند و مشاهده شد که فراوانی hgv در مبتلایان به hiv با تعداد لنفوسیت cd4+ بالای 500 سلول در میکرولیتر، بیشتر است.

    نتیجه گیری: در مقایسه با مطالعات مشابه این فراوانی بالا نیست و فراوانی بیشتر hgv در مرحله ی نهفتگی بالینی احتمالا به دلیل فقدان  hgv rnaدر مرحله های پیشرفته ی عفونت hiv می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها